07 December 2009

HaNtAr HaRRiZ G SeKoLaH

hari nie sampai hari rabu hariz ada mengaji kt tadika die..
bile dah lama tak pergi sekolah, hariz mula lar..
merengek-merengek susah sangat nak bangun sampai menangis-nangis,,,aku dah pujuk2 dia tak layan...
daripada pujuk terus kena paksa-paksa gitu...
angkat dia masuk dalam bilik air dan nangis lagi...
aku biarkan je lar dia menangis, mandi kan je dia..

before g sekolah, aku kasik minum susu...
hep...minum susu dugro lar...korang nie bukan boleh...
aku nie dah macam mak org kan..muda-muda muka dah berkerut...hahaha
tapi dia tak nak minum, aku bawak je susu tue g sekolah, bia dia minum kat sekolah nanti..

dalam kereta pon nangis lagi...dah macam rope aku culik budak pulak..
hari tue culik pengantin, nie culik budak,,hee~~
dah sampai sekolah tak nak keluar sudah...aku keluar kereta, dia kunci pintu...
arrghhh sudah...

bila cikgu die datang, dia bukak kunci, tak nak turun kereta,
aku tarik die, die tahan pegang kusyen, tak nak keluar punye pasal...

...aku dulu macam tue ke???? aku suka g sekolah dulu, bukan nak belajar tapi sebab ramai kawan, aku kan anak sulung, s0 duk rumah pon bukan ada kawan...baik g sekolah ramai kawan-kawan, boleh main-main,,,(bermonolog seketika..)

hmm...pengalaman sungguh...
jap lagi balik gelak-gelak lar tue.,.dah jumpe kawan...
hariz hariz....budak-budak sangat menguji tahap kesabaran ku yang sangat tipis ini...

susah nya jge budak kecik kan...kena pujuk-pujuk macam2..
bak kata pepatah orang puteh..
practise make perfect...
practise untuk apa ye???

renung-renung kan...gatal!




2 comments: