14 August 2010

air tersebut ialah....air long chan

ini adalah sambungan daripada entry cucur udang ok, kepada yang terlepas, korang skrol ke bawah sikit, dah nampak dah, tak jauh ketinggalan pon =)


pandai maisarah teka...ko selalu minum perisa apa beb?
org suka sarsi dengan aiskrim soda =)


wah, aku minum ais krim soda, ayah pulak minum air sarsi, kenapa panggil air longchan? macam nie, long chan tue sebenarnya nama kilang yang produce air nie LONG CHAN TRADING CO, tue sebab panggil air long chan =) yang aku baca kat packaging tue, kilang long chan nie ada di rumbia ke rembia, gitu lah...alar jalan dari alor gajah nak ke melaka ikut lebuh AMJ tue..huh! sampai situ aku terangkan, kepada yang duduk luar melaka macam lah korang taw kan =P

rasa dia macammana? macam rasa air gas tapi gas tak de lah kuat, camne tue? hahaha nak taw rasa dia meh lah rasa, eh eh pose lak, raya nanti rasa ok? kalau dulu-dulu masa raya ramai org guna air nie je buat jamu orang makan, tapi sekarang dah jarang jumpa, tu yang jumpa terus minta air long chan =)


ayah yang dah lama tak minum pon order air long chan jugak =)


aku ikut cara ayah bergambar..ngeh ngeh...anak bapak...haha
harriz minta fresh oren, sibuk-sibuk je nak minum air aku dengan ayah..sedap lah tue =P



5 comments:

  1. dah lama x tgk air botol mcm tu...;)

    ReplyDelete
  2. a'ah...klasik kan =) pastu tutup boleh buat main ceper =)

    ReplyDelete
  3. klasik gila botol dia. cam botol cuka dulu2 punya..

    hurmm... 1st time dgr nama ni. dia ada cop halal tak ea?

    ReplyDelete
  4. asada..alamak..lupa nak tgk ada logo halal ke tidak...
    tapi air nie dah lama dah..

    ReplyDelete
  5. As salam...

    saya akan menghasilkan Long Chan homemade.... keluaran Muslim... saya dan suami sendiri memproses air ini dan botolkan... berminat utk berniaga/kenduri/jamuan/minum sendiri????

    sila layari blog kami utk maklumat lanjut:

    http://drinklicious.blogspot.com

    masitah :)

    ReplyDelete