05 August 2009

ResToraN TeRaPunG IKan BakAr UmBai

waah...aku dah macam jalan-jalan cari makan lak kan??
asik wat entry makan jer,,hehe

sajer nak wat korang terliur..
srrrpp...

malam kemuncak,,ceh..kemuncak tue, aku g makan kat umbai..
malam before aku balik terengganu,
aku pon dah lama tak makan ikan bakar,
makan lagi, manalah tak gemuk,,,
shhh,,,senyap,,

ada kenangan taw kat umbai nie kenangan si die membuat lawak antarabangsa..
hahaha

cerita lar sikit ea??
sikit jer..cani..satu hari tue, masa mula-mula couple tahun lepas, dalam bulan lapan jugak lar rasanye,ada ke patut die nak beli sotong 2 ekor jer, nak wat sotong goreng tepong, kira sorang satu lar,,non cukup ok..aku makan je dah bapa ekor...

die: 2ekor cukup??
aku: 2ekor je?
die: a'ah sorang satu.
aku: mana cukup (time nie mesti die pk, kuat nye budak nie makan)
die: ok, amik 4, sorang 2.
aku: amik 5 lar..

bile je sotong tue dah siap goreng n letak atas meja...

die: 5 ekor ke ney?? sikit nye...
aku: cuba bayang kan kalau 2 ekor td..

haa...hamik kau tak cukup...
memang jadi bahan lar lepas kejadian tue,,
dan malam tue kitorang makan jugak sotong goreng tepung, 5 ekor jugak kot,,
tp sotong besar-besar,,


then, makan ikan siakap tiga rasa, standard lar if mkn kt ikan bakar kan??


korang nampak tak ikan tue, asal aku nampak carrot je..wakaka
dann...menu terakhir adalah....


udang bakar..sangat besar udang tue, best nye kalau wat masak sambal...

gambar tuan punye blog, enggak ada..

konon-konon nak tangkap kt depan restoran tue time balik,
tapi bile dah makan, nak wat apa pon tak ingt..
pandang kereta pon dah macam katil..hee~~

dah kenyang ngantuk lak...
kitorang suka makan kat kedai nombor tiga..sedap lat die masak...
i likkkeeee nyaaahhh....ngaumm....

daa~~



3 comments:

  1. Huh!? macam mna dia terapung?
    macam best! Umbai katne?

    ReplyDelete
  2. umbai kat melaka..
    nak datang cakap lar..
    gerai no3..

    ReplyDelete