19 November 2009

PuRPLe

semenjak ayah ku outstation nie...
maka tugas mengambil harriz di tadika telah jatuh ke tgn ku..
dan semalam dgn selambernye aku mengangkut harriz naik kancil dengan memakai seluar tidur tapi aku masih bertudung...
ayah pernah pesan kat aku, kalau pick up harriz bawak duit, die mesti nak beli jajan..
ye,,aku memang bawak duit tp nk singgah kedai runcit je untuk membeli jajan untuk harriz...

dalam kereta memang, sah..harriz memang mintaq jajan "purple"..
aku selaku kakak yang baik, ok.kita beli dekat kedai cina tue..
dalam kepala aku purple nie jajan lar..

parking je depan kedai cina, harriz tak mahu turun,
dia kata "kt sini tak de, ada dekat family store"
aku berkata dalam hati " wah, demand nye budak nie"
macam mana aku nak pergi family store dengan seluar tidor lagi senteng ini..
jatuh lar imej aku sebagai seorang gadis yang ayu...hahaha

tapi aku tak turutkan kata nya..
aku bertanya lagi "purple tue ape?"
"coklat, kopok, gula-gula, mainan" semua dia geleng...

dalam kepala aku pikir keropok choclairs tue kot...
sebab dengan ayah, die selalu beli keropok coklat tue..warna pon purple..
suruh turun kereta, taknak..aku yang kurang kesabaran nie, muka dah bertukar menjadi hijau...huhu~
dalam kereta aku bercubit-cubitan dengan harriz masa drive..

sakit woo die cubit aku..
lebam..die pijak2 kusyen kereta aku..
bila dah sampai rumah, aku tinggalkan die dalam kereta..
kejam sungguh kakak mu ini..hee~ maaf ye harriz..

then, aku pujuk harriz,umpan die main game kat lappy..
dah puas main die masih ingat lagi pada purple..
chait..aku mengelak dan kata "malam kang" dan harriz menjawab.. "malam dah tutup"

tak lupa jugak, aku bagi alasan nak pergi mandi..."tak yah lar mandi"
aku yang dah semakin geram nie..ikut kan saja permintaan hati die pergi ke family store..

dan purple adalah....



waffer dah...adoyai...

aku: harriz, nie bukan purple syg...nie waffer..
harriz: mana harriz tahu,,

gelak aku sorang-sorang..patut lar dekat kedai runcit cina tue tak de..
sabar je lar...




No comments:

Post a Comment