24 July 2009

KeJaDiaN di Bus Stand

sampai je bus stand,pehhhhhhhhh,,,,,ramai sangat2 org, aku dengan pakai sluar track tidur nye, tshrt lengan pendek, tudung yang tak semenggah, agak segan k nak keluar kereta..

agak-agak ada tak orang kata " eh, budak nie mandi ke tak nie" hahaha
lantak korang lar,walaupon aku agak segan disitu,,hehe

diorang siap-siap dengan baju kurung nye, agak-agak baru lepas habis kelas kot stret g beli tiket,,
tengah-tengah beratur,dengar budak lelaki kata "dah macam beli tiket man u"
nak kata lar ramai ler sangat org..
ramai die mcm nak blk raya taw..

yang palling tak tahan, aku beratur kat kaunter mara liner, maya beratur kat transnasional, tinggal tiket melaka je yang tak beli lagi tau. dasyat sungguh,,sampai mcm tue sekali nak balik punye pasal.

last-last tiket melaka tuk hari tue habis,,waa~~~ sedih nye~~
nak balik nak balik tapi nak balik hari nie, tak nak balik esok..
tapi aku beli jugak lar tiket esok, kul1115..

aku pon naik kete dengan pasrah nye,,waa~~
tiba-tiba aku nmpk seseorang..tentttt...
pajit..pajit nie perempuan..
die nak blk melaka gak..

aku: balik bile?
pajit: nak balik lar nie.akak?(tiket pajit kul1115pg)
aku: esok baru blk..tiket habis lar.
pajit: nape akak tak nak balik naik kereta je?
aku: tak tahu jalan..(kantoi,hahaha, aku memang tak taw jalan nak blk melaka k)
pajit: lekeley, sonang jor..hbs datang sini sape yang bawak?
aku: hahaha, ayah yang bawak,nape lar tak ingt kat pajit, klu tak kita boleh balik naik kereta,kereta nie pon nk kena service dah.
pajit:akak balik bp org?
aku: 3org, campur pajit dengan akak pajit, cukup lar satu kereta.
pajit: kita jual balik lar tiket tadi nak?
aku: betol ke? ok2..
pajit: akak g lar balik, siap2 dulu.
aku: ok.

aku dapat bayang kan macam mane pajit jual tiket kt bus stand tue, mesti macam ulat,
habis lak tue, semua org memang nak kn beli tiket, melaka lagi lar 2 bus je ada taw, mara liner dengan transnasional..

aku pon balik lar siap-siap, dengan baju tak berbasuh nye..
aku mmg lambat lar td, macam-macam tertinggal taw.
contoh nye mcm sekarang nie, bateri laptop aku trtinggal...brrrr..

iklan: kalau aku naik bus, aku baru nak gerak ney,lagi 1 minit je kul 1115..

daa~~



No comments:

Post a Comment