26 December 2010

aDiKkU MenGiDaM DuRiaN

semalam kami sekeluarga ke rumah orang kawen, biasa lah dah nak habis cuti sekolah nie. semua berlumba-lumba nak kawen...

bila dah kenyang, on the way pulang ke rumahku syurgaku...budak-budak tidur dalam kereta, biasalah dah penat, aku masa kecik pon suka jugak tidur dalam kereta,,sesudah sampai di halaman rumah, kami kejut harriz menyatakan kami sudah sampai ke rumah...lantas terus menangis tereesak-esak, bila di tanya apa kemahuan nya...dia menyatakan 'DURIAN'

"durian? sekarang bukan lah musim durian, mana nak cari..." kata hati kecil ku...

dia menangis dan terus menangis...

eh, aku nie dah macam bercerpen pulak...hahaha layan je lah...

aku dah semakin kurang sabar, ye lah budak-budak mana nak paham musim-musim durian nie..huhu

aku: jom lah kita pergi kedai depan cari durian..
mama: mana ada durian kat depan.
aku: tahu tak de tapi pergi je depan cari.

huh (-_-!) lega baru lah senyap bila ajak harriz pergi depan beli durian.
lupa pulak hari sabtu ada pasar malam kat depan kedai buah tue..cantik lah, singgah ada satu tempat yang jual buah, suruh harriz sendiri tengok ada buah durian ke tak...

harriz: imi, durian tak ada kita bila jagung je lah.
aku: $##@$#@

bila dah balik,

aku: mama, harriz dah dapat durian....hahaha
mama: cakap je lah nak jagung, senang nak cari, durian mana nak cari..




No comments:

Post a Comment