07 September 2010

Taman Cempaka, Melaka

taman yang cukup famous di melaka dikala bulan puasa..taman cempaka nie ala-ala uptown lah...tapi penuh dengan baju raya ready made..aku ke sini pon cari baju raya...
orang melaka kalau tak tahu taman cempaka nie, jangan duduk melaka lah...haha emo sekejap...sebab memang semua orang tahu tentang taman cempaka nie..selain baju kurung, baju melayu ready made, seluar jeans murah-murah....ada jugak kuih raya taw...ehh, segala macam persiapan raya lah, kalau aku senaraikan memang berjela lah entry aku =P

nak parking memang susah, dengan jamed lagi, memang kalau nak pergi bandar, jangan lah lalu taman cempaka nie..jamed! korang ambil lah laluan lain k..alah melaka nie, pusing sana sini jumpa jugak =) kecik jer....aku parking kat melaka sentral, pastue menapak lah kami lalu flyover...


ko tengok tue taman cempaka sayup je dari jauh...nak lintas takut pulak, ikut laaaah flyover, memang penat sikit tapi boleh kurus =P demi mu wahai baju raya...haha


keadaan taman cempaka dari atas...ramai betul orang, sampai berlanggar-langgar aku punya tuuuutttt taw..masa aku pergi taman cempaka ni dalam pukul1030...makin malam makin ramai taw taman cempaka nie...masa aku pergi nie pon tak jalan sampai habis, separuh jer...lagi separuh tue lain kali lah...

sampai satu kedai, tengok-tengok....cakap kat mama kedai sebelah lagi cantik, dah sampai kedai sebelah, cakap kat mama kedai sebelah lagi cantik...haha penat mama nak melayan kerenah anak dara dia sorang nie..aku pergi bertiga je tau, aku mama dengan atie...susah bawa budak-budak kecik tue, kang main lari-lari, tak de mood aku nak shopping taw.

dah dapat satu baju raya, terus ajak mama balik, padahal mama nak jalan lagi...huhu
bila dah naik kereta...

mama: eh, dah pukul 1..
aku: ye lar ma...tue baru jalan separuh..

aku nak mencari yang berkenan di hati memang lama =P dah minat satu baju kale putih pink tue, mahal pulak sampai cecah RM150, macam beli kat butik...

maka baju yang aku beli kale biru kosong, pastue kain kembang kuncup duyong tue =) tapi kale peach pon mcm cantik taw...dalam delima sungguh time tue, tapi aku macam tak de baju kale biru, angkat je lah biru, sampai rumah rasa menyesal pula tak amik kale peach sebab ada satu selendang kale ala-ala peach tak guna lagi...taaaappppppiiiiiii ok lar tue kale biru =) raya nanti baru publish baju raya....tak surprise lah dah tunjuk =P poyo!



1 comment:

  1. huih serius x sanggup la nak lalu taman cempaka ni
    boleh menanam sumpah seranah
    mls nk pegi
    kene lalu jejantas
    penat weyh!! putus nafas
    haahahahah

    ReplyDelete