14 February 2010

DunGuN ke MeLaKa

masa aku type entry nie, aku dah 3hari pon duduk kat rumah,,huhu~
tapi baru hegeh-hegeh nak buat entry,,maafkan saya,,,,
cuti raya cina + midterm...seminnggguuu..syiioookkk..

perjalanan balik dari dungun banyak betul halangan...
bus aku sepatutnya pukul1015...tapi bus datang pukul1045 gitu...
driver bus cakap sekarang ada ups kura-kura..
so, aku tengok die bawak bus 80km/j jer...(aku duduk seat 1b,huhu~)
thats why dari kT, bus tue lambat...

bile kat dungun pulak, ada sorang boy chinese nie tiket die sebulan yang lepas, means 11 January 2010...mesti kes salah cakap or staff kaunter bus salah dengar, orang yang ceraikan tiket pon tak perasan,,,ye lar, benda nie jarang berlaku kan...

sebab tue org cakap, eh bukan cakap tapi kat kaunter tue ada tulis 'sila semak tiket anda sebelum meniggalkan kaunter' gitu lar lebih kurang kan...
tapi kesian kat boy tue, dah lar nak balik raya,,hehe
die dapat teruskan perjalanan tapi kena bayar sikit kot, aku pon tak pasti, idok la aku nak sibuk-sibuk kan, aku dengar-dengar sikit jer, maklum lar duduk depan,,,huhu~

lagi satu kes, kan bus aku pukul 1015 kan, nak ke melaka, ada 2 bus pukul 1015 dengan 1115..
sebab bus 1015 datang lambat, ramai yang sangka tue bus 1115...
tapi aku tanya dulu, ni ebus pukul bape..

ada sorang chinese boy nie, tak tanya dulu kot..(memandai je aku)
bus die kul1115,,tapi die dah naik bus, staff tiket siap dah carik pon tiket die..
biler cek-cek balik, baru staff tiket tue perasan...
adoii..macam-macam lar...

2 2 chinese lak tue, cian diorang nak balik raya,,huhu
bus apa,,adalah dirahsiakan...huhu~
aku nie asik nak rahsia jer...huhu~

bile sampai kat muadzam pulak, tempat letak beg rosak, pintu die tak boleh tutup...
tunggu maintenance datang, dalam pukul 5 baru gerak g segamat, then melaka...

dan pukul815 aku smpai melaka dengan selamat di dijemput oleh kekasih hati..
dah sebulan tak jumpe, jiwang die lain macam,,kekasih hati lah, buah hati lar..
cube kalau hari-hari jumpe gemok lar, buncit lar,,=P
korang layan je lar,,hehe

kesian kat penumpang yang dari kT stret ke Melaka,,dekat 12jam duk dalam bus, siang lak tue,
kalau malam boleh tido,,aku yang 7jam nie pon dah kematu montot,,,




No comments:

Post a Comment