04 September 2009

mAkAn SiNi Ke bUnGkUs??

telefon daku berbunyi..."tik tik tik waktu berdetik, tak mungkin bisa ku hentikan"
nak bagitahu hp aku dah tak bunyik nokia tune..hahaha
suke..suke...

ok2 sambung,
masa kat facial, aku dapat kol daripada sal, housemate aku, ajak buka pose kt pizza, aku ng yuyu pon on je r..hbs facial(bukan aku wat facial, aku teman je) dalam kul330 petang, aku g book meja kt pizza..

masuk je pizza aku dapat layanan istimewa k..(mungkin sebab bulan pose time siang-siang tak de org dtg makan kn, so kedatangan kami sangat di alu-alukan, ramai orang datang time berbuka)
diorang siap bukak kn pintu seluas-luas nye dan bertanya

"makan sini ke bungkus???"

"eh, bulan puasa kot, takkan aku nak makan sini, if aku tak puasa pon, aku bawak hariz sebagai umpan" kata hati kecilku...hahaha poyo je hati kecil ku... tak boleh blah,,

boleh die tanya nak makan sini ke bungkus,,taw lar dah biasa cakap 'makan sini ke bungkus', tp agak-agak lar anda berada di bulan puasa...

pernah gak dulu..flashback jap..
kat bandar dungun tue,tak de toilet awam, ada pon jauh sikit..

time tue pulak aku xtahan sangat nak terkencing, aku pon g lar pizza hut, nak tumpang toilet,
aku bukak pintu jer..

pizza: cik, makan sini ke bungkus?
aku: nak tumpang toilet..

mereka dilatih, menggunakan ayat tersebut bile customer datang tak kira masa..
agak-agak lar kn..kalau g kaunter tue confirm nk order makanan, baru lar tanya "makan sini ke bungkus"

nie kt pintu lagi dah tanya, ntah-ntah org datang nak mintaq keje ke, nak jumpe manager ke kn...

itulah kisah di pizza hut di siang hari <-- tetiba..

"makan sini ke bungkus?" hahaha



No comments:

Post a Comment