24 September 2010

beRaYa Di SeBeLah JaSin, MeLakA


bila tak pakai heel, aku jadi pendek parat telinga farrid jer..(^_^!)

dah beraya di tangkak, hari kames yang juga merupakan hari Malaysia tika itu...aku pon beraya di jasin, jasin nie pulak, kampung nenek sebelah emak dia...haaa~ yang nie baru betul panggil nenek, aku pulak yang tak biasa panggil nenek, kalau berborak dengan farrid selalu tersasul sebut 'atok', farrid pon selalu tegur...tershashul lar yang....

pada awalnya tak plan pon nak beraya kat jasin,

farrid: syg, cepat siap-siap, kita raya kat jasin, awek along nak datang..
aku: huh! ok...

lantas mencari jika terdapat baju kurung berwarna kuning, sedondon dengan si dia...ini pon pukul3 baru keluar rumah, tup tup terus pergi raya kat jasin...ini memang dinamakan raya terkezut,,,haha memang tiba-tiba...

tapi bila sampai jasin, tak sempat nak jumpa awek along,,dia dah balik sejurus kitorang sampai,,tak pe lah nanti along kawen jumpa lah =)...di jasin, aku dijamu makan nasi ayam dan mihun goreng, elok sangat lah tue sebab nya aku memang tak makan apa-apa lagi, setakat breakfast sosej dan wedges..kakak moden =P

aku dan farkhana

aku, farkhana, ain

ada rupe adik beradik tak? agak-agak yang mana anak sulong?


situasi beraya sama je seperti raya di tangkak, cuma disini, kami tidak keluar berjalan, cuma duduk dirumah dan berborak kosong sahaja tanpa inti atau isi di dalam...

lihat gambar dibawah betul-betul,
kami masih berjabat tangan, masa nie nak balik dah, sekejap je aku lepak jasin, tidak selama seperti di tangkak...

aku dan nenek farrid...

sekian sahaja laporan aku beraya di jasin, melaka...memang seronok jalan beraya rumah saudara..gembira je rasa hati,,,

terima kasih semua kerana menjemput saya dan memberi keselesaan kepada saya, sesungguh nya saya tidak kekok lagi bersama mereka sekeluarga....=)




4 comments:

  1. nenek farid ada bg pesanan apa2 tak?? hehehe.. mana la tau soh cepat makan nasik minyak ke kan.. larikss....

    ReplyDelete
  2. VAVAVA....KUNINGNYERRRR UOLS. AILIKE. CANTIK WEH. TGK BAJU MIEZA NIH KAN, BARU LAH ZIE PASAN YG ZIE X PNAH ADE BAJU KURUNG KUNING...ADEHH...HEHE

    ReplyDelete
  3. hamboiiii sedondon kuning yer..
    lawo.. :)

    ReplyDelete
  4. kak mekchu...haha tak de lar pulak bg pesanan ape2 =P

    zie...thx..cari lah baju kale kuning, ala2 diraja gitu....=P

    kak mya...terima kasih =)

    ReplyDelete