26 August 2011

FaRRiD_MieZa PaRt 2

Kebetulan pulak, masa assembly pagi office kami beratur sebelah-sebelah, aku nie dah lar suka gelak, daripada assembly start sampai habis asyik bergelak tawa je aku dengan tikah...dan daripada mata sisiku, aku ternampak lelaki yang berkemeja pink yang aku nampak di cafe itu asyik memandangku lalu aku memberikan sedebuk muka sombong kepadanya....hahaha bila pandang je dia aku jeling dan buat muka sombong..

Kak Atiey pernah bagitahu aku,...............

Bersambung......

Kak Atiey pernah bagitahu aku, ada budak ofis kewangan nak berkenalan denganku tapi aku ignore...ye lah aku kan sombong, tak layan lelaki tak kenal...dan aku sedikit pon tak nak ambil tahu lelaki mana yang nak berkenalan denganku....masa ni memang jual mahal habis lah...

Pernah sekali, kami terserempak dengan lelaki berkemeja pink bersama kawan-kawan dia, mungkin baru balik daripada cafe...uish, asik terserempak je lah...

"Yang paling tinggi tu lah yang nak kenal dengan kau..dia sorang je single, yang lain dah tunang..dia lah yang kerja kat Kewangan." Kata Kak Atiey kepadaku

Sekali lagi, aku ignore jer! just pandang jer...tak senyum tak masam..Rupa-rupanya lelaki kemeja pink tue yang nak berkenalan dengan aku...oh tidak! lelaki pakai pink, funny sangat! sebab at the time, aku memang tak suka colour pink, sebab macam gurly sangat...hahaha

Tapi lama kelamaan, dah tak jumpa/serempak sangat dengan lelaki kemeja pink tu..masa ni aku pulak tercari-cari lelaki kemeja pink tu. Paling obvious aku cari masa Seri Negeri buat open house hari raya...Kebetulan booth office aku depan dengan office dia, ternampak dia bagi-bagi kan cendol..tapi tak pakai baju pink dah, hehe

Masa ni aku tak lah suka pon kat dia, saja cari, dah lama tak nampak kan...kot dah tak keje situ ke...hehe sampai lah bulan 11/2007, aku dah habis praktikal..Kami tak pernah pon bertegur..pandang dari jauh jer..apalagi nak bertukar nombor telefon...

"Mana budak tu kak atiey?" Tanya lelaki kemeja pink.
"Dia dah habis dah, dia praktikal sini" Jawab kak atiey.
"Lah ye ke? Ingat dia keje kat sini" Jawapan lelaki kemeja pink yang penuh dengan kekecewaan,

Bersambung..........

1 comment: