14 August 2011

FaRRiD_MiEzA PaRt 1

dah masuk bulan ogos kan..sedar tak sedar dah 4tahun saya kenal dengan Ahmad Farrid... bila dah masuk bulan ogos 2011, saya ingat nak flashback lah kisah saya pada tahun 2007.. (masa nie saya praktikal diploma kat Seri Negeri)

Lunch hour!! yeaayy!!

Aku bersama kak atiey, kak ezan dan tikah memilih cafe untuk memenuhkan perut yang sudah berbunyi daripada pagi...sesampai ke cafe, aku ternampak kelibat seorang lelaki tinggi yang memakai kemeja berwarna "pink".

"tengok lelaki tue, kelakar kan lelaki pakai baju warna pink" kataku kepada sahabatku tikah

tanpa mempedulikan lelaki berkemeja "pink" tersebut, aku terus memilih lauk untuk di letakkan bersama-sama dengan nasi untuk dijadikan santapan tengahari.

manakala keadaan di meja makan lelaki tersebut dipenuhi dengan rakan lelaki dan timbul lah satu ayat daripada mulut lelaki berkemeja pink yang dikenali sebagai Farrid...

"aish, cantik lah dia tue" sambil memuncungkan mulut untuk tunjuk diriku kepada kawan-kawannya...

"sesuai lah dengan kau, dia tinggi" tersenyum hati kecil Farrid apabila mendapat sokongan daripada kawan-kawan. ~yang bab farrid ni dia cerita balik kat aku~

Sekali lagi, aku ternampak kelibat lelaki berkemeja pink tadi bercakap dengan kak atiey..aku hanya mengabaikan, mungkin mereka kenal sesama mereka.

Kebetulan pulak, masa assembly pagi office kami beratur sebelah-sebelah, aku nie dah lar suka gelak, daripada assembly start sampai habis asyik bergelak tawa je aku dengan tikah...dan daripada mata sisiku, aku ternampak lelaki yang berkemeja pink yang aku nampak di cafe itu asyik memandangku lalu aku memberikan sedebuk muka sombong kepadanya....hahaha bila pandang je dia aku jeling dan buat muka sombong..

Kak Atiey pernah bagitahu aku,...............

Bersambung......

3 comments: