11 August 2010

Bus Rosak

ok, tak moh dah tangguh-tangguh entry, nanti aku lupa nak update, then segala kenangan aku simpan dalam kepala otak jer, penuh nanti kepala otak aku, sekarang dah lar runsing dengan fyp..takut pulak, masa pulak dah berjalan dengan pantas nya tanpa aku sedari..

bus rosak, ye masa aku balik dari dungun ke melaka, bas apa tak payah lar bagitahu k..kang tak pasal-pasal kena saman sebab mengaibkan..al maklumlah sejak belajar computer ethic nie =P

masa on the way tue, aku dah fikir macam-macam sebab bas tue memang bunyi krek krek, risau aku taw, tapi memang sah, bus tue memang betul-betul rosak, nasib baik dah sampai highway, banyak lar kereta lalu lalang, kalau lah rosak di jalan kuantan-segamat, aku tak dapat bayangkan, dengan gelap bercampur aduk dengan pokok kelapa sawit kiri kanan,,scary~

masa bus rosak, driver bus mintaq tolong semua passengers turun sebab takut ada lori sondol kat belakang, bus tue elok pulak rosak kat highway yang gelap, memang tak ada lampu, aku pon turun bawak segala beg yang aku ada,,huhu~ tapi kalau jalan depan sikit memang sampai lar kat tempat yang ada lampu, depann sikitttt jeerrrr poonn....

bus dah rosak confirm lar tak de lampu kan, kami berborak dalam gelap, fuh dah macam dalam bilik,,,hahaha masa tu pulak, jam baru menunjukkan pukul445 pagi, masih awal lagi..dalam pukul 645, enjin bas sudah boleh dihidupkan dengan bantuan mekanik ntah dari mana...

lega lah kan, bus dah ok, sejuk oh kat luar, aku dah pakai cardigen plus dengan sweater still sejuk lagi, budak laki boleh lar baring kat rumput-rumput tue, aku sekadar berdiri, menyangkung dan duduk..dah rope macam pelarian, hahaha

naik bus pukul 645 then bus gerak dalam pukul650, 15minit lepas tue dah sampai tol ayer keroh, buat pengetahuan korang, aku turun tol ayer keroh, sebab farrid pick up aku kat situ..dekat je rupenya tempat bus rosak dengan tol ayer keroh...sabar je lah...kalau tahu dekat aku suruh ayah or farrid pickup aku awal-awal kat tempat bus rosak tue, aku mana tahu kat mana, aku tahu kat highway pon sebab kena turun, then nampak kilometer183.7, kalau tak mesti aku ingat ada kat area jasin ke terentang ke =P




No comments:

Post a Comment