15 June 2010

mAcAm-maCaM

kerja kat kedai makan memang penat sesado....
mula-mula kerja penat lar hai...sakit segala jenis tulang aku...
urat-urat habis terbelit...huhu
suka hyperbola kan...hehe

lagi pon aku before nie dah pernah keje kantin masa lepas SPM dulu..
so, konsep dia sama jer kn...
maksud aku keje yang sama...angkat pinggan, amik order, lap meja, hantar order dan yang sewaktu dengan nya...

macam-macam jenis customer aku jumpe...
tapi customer is always right...
aku pon jadi customer jgk bile beli barang kn...

customer yang bisu pon ada =)
so, die mintaq order, dia tulis...
bagus kan...pandai membaca...
laki bini taw yang datang...

"mesti die jumpe kat sekolah" -kata mama-

customer perempuan yang hisap rokok pon ada...
mungkin nie perkara biasa bagi sesetengah orang...
tapi bagi aku asing beb..
kalau boys tue aku tahan lagi, nie girl...
bila hisap rokok, hilang lar keayuaan seorang wanita...ceh ceh..

dan macam-macam pengajaran aku dapat biler keje kedai makan nie walaupon baru nk masuk 2minggu keje kat sana... =)
farrid ada jugak sekali datang kedai masa lunch..
diorang nie dpt agak jer, dia boyfriend aku...
padahal aku dah buat2 tak kenal dah...
hahaha

itu je lar nak cerita...ok tak???
asal boleh je habiskan entry mcm nie kn....
hahaha




2 comments:

  1. emy, rajinnye keje!!!

    da abis study ea??

    nora lom lagi:(

    ReplyDelete
  2. nora....lom hbs lg lar..
    nie cuti sem..sje je keje =)

    ReplyDelete