03 January 2010

FaRRid bELanJa MaKan,,yea!

ini adalah cerita malam tahun baru, kitorang tak g pon tengok bunga api, sebab nya aku malas nak g himpit-himpit rmai2 kat MBMB tue,,eh, kat melaka sambut new year kt MBMB ke??

memandangkan esok nya aku nak balik dungun kan..

fa8: syg nak makan apa?
aku: kenapa? nak belanja ke? (tak jawab soalan sungguh, huhu~)
fa8: a'ah nak belanja..
aku: bajet berapa?
fa8: 50..
aku: banyak nya..

before nie memang dia yang belanja tapi nape ntah, malam tue aku rasa macam lain jer, mcm belanja bersebab..sebab macam dapat naik pangkat ke, aku dapat pointer best ke gitu lar..tapi semua tue tak de pon..zeroo..

tapi aku macam biasa, tak request pon nak makan apa, apa yang dia nak belanja, aku makan jer..kalau aku request mahu nya tak cukup rm50 tue, hahaha

so, fa8 decide nak makan kat restoran d'pelican..



restoran nie terletak berdekatan dengan zoo melaka, mula nya aku ingat kena masuk zoo baru boleh g restoran nie, rope nya idok...perak nye ko mieza =P



ini lar yang kami order, eh bukan aku order fa8 order..aku just request kailan ikan masin jer..tomyam, sotong, ayam sume fa8 yang order..ooohhhh, ahmad farrid kena makan nasi ye, kalau tak die jadik tak tentu arah..ok..itu tipu...fa8 memang nak makan nasi, sebab tengahari die tak makan..cian die..keje ye..kehkeh

semua lauk yang dia order tue, boleh lar dikatakan feberet dia kalau makan dekat restoran ala-ala tomyam gini..kalau tak pon mkn mihun tomyam..nasib baik aku reti buat tomyam tapi tak de lar sedap sampai boleh bukak kedai, setakat kasik anak beranak mkn boleh lar kot..(padahal kalau korang tak mkn, siap korang, tak nak masak lagi) gitu....ayat mengugut..hahaha

harga semua RM28, tak cukup lagi rm50..

so, fa8 kata..nanti syg blk, abg belanja lagi separuh, kita mkn ikan bakar pulak..kat ikan bakar, sotong goreng tepung dia best..
yea!! seee...korang tengok macam mana lar aku tak bum bum..kalau ada org selalu ajak g mkn..hurm~

rindu nyee~~ padahal nak mkn ikan bakar, bukan nak jumpe =P
memain je lar, kang sentap lak..hee~




3 comments:

  1. lagi balance RM 22 tu minta dia bank in dalam akaun..
    hehehe

    ReplyDelete
  2. xde nya bum2.. maintain cun lagik~

    ReplyDelete
  3. z@ck: bagus jugak idea tue..nga kering nie..

    ije: dalam gambar tue, kite dah edit..cuba kite jumpe face 2 face..sangat bumbum..hee~

    ReplyDelete