05 March 2015

Dugaan Tahun Baru

Entry pertama untuk tahun 2015..

Bukan lupa pada blog, bukan busy menguruskan rumah tangga, bukan busy menguruskan laki kat rumah... hahhaa cuma hp kesayangan yang En. Farrid bagi di ambil orang..

So, nak bergambar pon tak ada perasaan dah sekarang.

Dugaan tahun baru...

Silap saya, lalai sangat atau mungkin terlalu rushing nak balik sebab rasa penat sangat..

Balik dari office, makan malam kat old town kat Jusco Lama kat Ayer Keroh, waktu makan ni pun rasa macam berat hati je.. dua kali bontot dah terangkat sikit sebab nak makan kat tempat lain.. tapi dah ketentuan memang makan kat situ even waiter macam lambat je nak layan kitorang..

Syok syok makan, bila balik.. boleh menonong je balik ke kereta, waktu ni tak perasan lagi hp tertinggal kat kedai makan tu. Dah sampai Jasin, terdengar macam bunyi hp, cari cari hp dah tak de... huwaaa~~ sah! memang tertinggal kat atas meja makan tu.. Telinga ni apa lagi menadah je lah kena bebel dengan En. Farrid sepanjang perjalanan tu. Sepanjang perjalanan dengan harapan hp tu ada lagi dalam simpanan staff kat situ.. Bukan apa, itu je lah aset yang saya ada.. haha tak pernah terlintas pon nak beli hp baru even hp tu dah lambat.. sayang gambar gambar dalam hp tu..

Tapi benda dah jadi, hp dah tak de kat atas meja masa staff kedai tu kemas pinggan. Rezeki hp saya hidup dengan saya sampai saat tu jer..

Bila tengok CCTV, benda ni jadi 5 minit je selepas kitorang beredar daripada kedai makan tu means masa kejadian tu berlaku, kitorang mungkin on the way nak ke parking kereta lagi, belum keluar Jusco. Dan paling terkejut, yang ambil hp saya ialah seorang perempuan bertudung dan berjubah.. so, don't judge book by its cover... geram sangat..!

Terpaksa lah korbankan duit bonus beli henfon murah murah je janji boleh guna internet, En. Farrid pon dah tak nak belikan henfon untuk saya lagi.. serik agaknya =P
Sebab itu lah saya hilang dari radar blog, ig dan fb sebentar.. haha

Sekarang ni tengah cari mood balik.. =P
Fuh fuh..

No comments:

Post a Comment