31 December 2009

TaMan BuaYa & taMaN TeMa AiR, MeLaKa

kan aku dah kata, mama dgn ayah cuti, keje aku asik berjalan jer,,
kemudian kami ke taman buaya, kat dalam tue kan ada tmn tema air, aku tak pernah pon masuk tapi disebabkan member aku mira ada bagi tiket diskaun, kitorang pon on je lar, start enjin terus vrooommm..bukan jauh pon taman buaya dgn rumah aku, adalah dalam 30mnit plus traffic light..

dekat jugak dengan tol ayer keroh,,alar depan zoo melaka..

harga nak masuk taman buaya nie..



taman buaya + taman tema,, for adult RM10,child RM6
taman buaya jer,, for adult RM5, child RM3..

dalam taman tema nie sesuai untuk budak-budak..tapi kalau org besar nak mandi pon apa salah nya..sebab nya dalam taman tema air just ada 1 tempat permainan gelongsor kanak-kanak



dan 1 gelongsor yang besar..



berapa kaki dalam nya kolam nie, aku tak tahu sebab aku tak turun mandi..aku jadi pemerhati tegar sajork..hehe tak dalam lar sebab harriz pon parat pinggang jer..



harriz yang semangat main gelongsor..

kat sekeliling kolam nie ada disediakan pondok untuk keluarga berehat, terutama kepada pemerhati tegar..perhati-perhati sambil tangan amik nugget dalam tupperware then tukar position ke dalam mulut..apakah??




ini adalah atie dan alip lepas mandi..diorang tak nak tangkap gambar, tapi aku paksa2 jugak tangkap gambar buat kenangan gitu...=P



2 comments:

  1. taman tema air tu.. bape hengget kalau nak masuk?

    soblah taman boye tu ek? nampak signboard tp x masuk

    ReplyDelete
  2. tmn tema air nie kat dalam taman buaya..so, kalau nak g tmn tema air kena masuk taman buaya dulu..RM10 untuk dewasa, budak2 RM6..boleh g tmn tema air dgn tengok buaya sekali.

    ReplyDelete