27 January 2011

Penat

baru saya dapat rasa betapa penat nya keje di siang hari, malam pulak kemas rumah, basuh kain, uruskan rumah..
nie baru keje sementara, balik sharp pukul 5, kalau dah keje betul-betul, mesti terus masuk bilik, tak tengok apa yang jadi kat dapur, ruang tamu,,,huh!

hari nie saya tiba-tiba rajin basuh toilet, basuh baju yang banyak, kalau duduk sorang-sorang kat rumah, boleh lar basuh baju seminggu sekali, nie duduk dengan family, mama dengan ayah pon keje, diorang pon tak sempat nak kemas kan rumah semua..

saya selaku anak sulong, perempuan pulak tue, takkan saya nak tengok jer dapur bersepah, baju dah selambak...hurm~ ye..adik perempuan saya duduk asrama, yang ada kat rumah nie semua lelaki..jadi saya yang bertanggung jawab buat semua benda nie kalau mama saya tak sempat..

sakit-sakit badan...niat hati memang nak beli 'kicap' (detox) tapi duit tak mengizinkan lagi, memang mama ada bagi duit belanja tak mencukupi untuk membeli segala kehendak, cukup untuk keperluan jer..yang penting makanan....hahaha

otak tak pikir lain, makanan jer =P

jadi sekarang saya dah siap basuh kain yang sebemban tue, dan saya dah sakit-sakit badan dan pinggang, kalau dapat urut....sedap nya.... =) saya mahu tidur...nyte!




3 comments:

  1. huhuhu..syian...tak pe..latihan utk jadi wife :)

    ReplyDelete
  2. nnti bila dah jadik minik orang, semua tu dah biasa... tak pe.. wat keje rumah ni peluh dia kalahkan orang jogging petang2 tau... rumah bersih, badan pun sihat (walau pun sekarang tgh sakit2)

    ReplyDelete
  3. keja mmg penat kan bila mlm.. gdnite mieza !

    ReplyDelete