11 September 2014

Makan Makan di StoneGrill, Melaka

Episod makan makan kali ni ialah makan makan di StoneGrill, Aeon Melaka.
Tempat ni jugak berkurun lah masuk dalam checklist, baru direalisasikan oleh encik suami masa birthday mieza yang lepas.

"Esok tak payah masak, esok kita makan kat luar
"yahoo!!"

Benda yang paling best didengar, tak payah masak, cuti masak!

"tapi kita pergi main masak masak atas batu"
 

ini mieza punya ayam marinated apa ntah lupa, tapi sedap! set sekali dengan nasi, sayur dan sos blackpaper. Harga RM16++

ini farrid punya ada 3 jenis daging, ayam, lembu dan kambing. Harga RM36++ pon sekali set dengan nasi goreng, sayur dan sos blackpaper.

Time dia serve kat kita tu daging tu dah halfcook, tapi nak tunggu masak sepenuh nya pon tak tunggu lama lah, terbalik terbalik kan, then dah masak & dah boleh makan dengan nasi goreng tu.

 
Berasap asap gambar, bukan kabur tau tapi asap daripada apa yang kita grill atas batu tadi tu. Batu tu ofkos lah  panas kan sebab dia boleh masakkan ayam dengan daging tu.

 
Keadaan daging atas hot stone tu, merah merah lagi daging tu, kitorang assume food akan sampai memang tak masak langsung, then kita yg kena masak, rupanya dah halfcook, so ok lah, kita pon dapat makan panas panas dengan keadaan daging yang kita suka, nak grill sangat ke nak grill sikit ke, gitu lah.

 
Orang terakhir keluar kedai =P pekerja pon dah berehat rehat.. Terima kasih bie belanja kite makan makanan sedap, nanti ada rezeki lebih, belanja lagi tau..
 

No comments:

Post a Comment