12 July 2011

RM 1

kisah RM 1 pada minggu lepas,

aku nie setiap minggu duit belanja sebanyak RM** setiap minggu, pandai-pandai lah aku bajet biar cukup untuk minyak kereta dan makan...
minggu lepas jugak aku belanja terlebih, jadik nya, duit belanja untuk penghujung minggu iaitu hari jumaat cukup-cukup tinggal RM1...

nak makan apa dengan RM 1 kan?

nak dijadikan cerita, pagi tue aku breakfast minum teh o panas dengan harga RM0.80...
cukup RM1 =)

bila fikir makan tengahari nak makan apa, maka redha je lah guna duit belanja minggu depan...
tapi bila tengahari, bila aku nak makan jer, ada je keje yang datang...
tak sempat nak makan, nasib baik 'ter'simpan biskut dalam beg...
huh, makan lah biskut nak lapik perut...

on the way balik melaka, kol farrid...
tepat sekali! ada kat mydin...

"beli kan roti yang ada hotdog, takpon pizza ke, yang kat kedai roti tue..lapaaaaaaaaa nie..."

"ha beli air bliss jugak"

sampai kat kereta..



amboi gurau kasau nampak...tahu lah i lapa...banyak betul roti dia beli....

2 comments:

  1. Hehehehe comel je. Dia risau kekasih hati dia kelaparan la tu mieza.

    Mcm izza kan, tunang cukup risau klo kita lapar sbb kalau perut lapar, darah adalah cepat naik. Hehehe buruk perangai :p

    ReplyDelete
  2. hahaha agak nya lar kot =P

    tapi kita sama lah izza, tak boleh lapar, asik nak marah jer..hahaha yg jadi mangsa dia jugak =P

    ReplyDelete